hirlevel hiányzik

Pontonhidak

Pontonhidakról

A magyar hídállománynak különleges szelete a három üzemelő közúti pontonhíd a Tiszán. Ezek teherbírása igen korlátozott (7,5-10 tonna). Keskenyek, az évnek jóval kisebb részében használhatóak, mint a kompok, ráadásul párhuzamos kompüzemet kell fenntartani mellettük a nagyobb tömegű járművek átszállítása érdekében. Különféle anyagokból (hadianyagok, korábbi hadi pontonhidak, alumínium hadihíd, hídprovizórium-elemek) összeállított szükségszerkezetek, jószerével egy évszázaddal ezelőtti műszaki kultúra megoldásait hordozzák magukban.

Szintén a magyar hídépítéshez tartoznak a jól ismert TS bárkák, melyek az üzemelő pontonhidakkal szemben méltán lehetnek a hidász szakma büszkeségei. Az elsősorban hadi célokra fejlesztett pontonhíd bárka-rendszer a hazai folyami hídépítés technológiájának elválaszthatatlan elemévé vált.

Hajmási Dániel Zsolt a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékén értékes, hiánypótló és forrás értékű diplomadolgozatot készített Acélszerkezetű pontonhíd címmel. A dolgozat részeként a témában elkészült tanulmányát a szerző engedélyével közzétettük. Az írás a pontonhidakon túl röviden más átkelési lehetőségekre is kitér.

 

Hadi pontonhidak, Hajmási Dániel Zsolt gyűjtéséből

A letölthető pontonhíd tanulmány kiegészítéseként az egyes hadi szerkezetek az alábbi videókon is megtekinthetőek.

VETETT HIDAK Felvételek az „ollós” MT-72 és FV4205 rendszerekről (balra és középen), valamint a „létrás” M104 Wolverine rendszerről (jobbra):

    

CÖLÖPALAPÚ VENDÉG- ÉS MUNKAHIDAK Videoismertető az MGB hídanyagról (balra) és felvétel az ún. Bailey Bridge-ről (jobbra)

 

ÖNJÁRÓ KOMPOK Videoismertető az M3 kétéltű rendszerről

HAJÓHIDAK Videofelvétel - Állandó úszóhíd – Willemstad, Curacao

 

PMP PMP és BMK ledobása, felmálházás

     

     

IBR Ismertető az IRB-ről

          

POLGÁGI CÉLÚ HAZAI PONTONHIDAK Csongrád

aa

 

HÍRLEVÉL Az Ön email címe:
Copyright © 2011 ELSŐ LÁNCHÍD - Mérnöki és Szolgáltató Bt - Minden jog fenntartva! Design & programozás: Arteries Studio